Tuesday, October 21, 2014

I Rom


Var på Pantheon med Petra och Monica Hellström. 
Har känt Petra sen vi gick i samma franska i sjuan. Monica genom Darling. 
Nuförtiden bor Monica i Rom, Petra i London och jag i New York. Så inte så konstigt att det gick lika bra att träffas i Pantheon som någon annanstans. 

Monica är doktor Hellström efter att ha doktorerat på makt manifesterad genom arkitektur under en viss period av det romerska kejsardömet.
Imponerade hälsningar -e guner, doktor i ingenting. Dock dotter och dotterdotter till doktorer. Så lite doktor by proxy? Snela. 


2 comments:

  1. Åh jag ska till Italien i helgen och skulle behöva någonstans att bo i Rom, i en natt. Har du något bra tips? Obs för att jag åker med en 70-årig kvinna. Och hur får jag tag i Monica nuförtiden?
    undrar
    andra darlingen Marie B.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ÅH HEJ!
      Monica hittar du enklast på Facebook. Men du är kanske inte med där?
      maila mig direkt på emi snabel a lovegun punkt net så kan jag ge dig telnr också. vi bodde på B&B vid piazza del popolo, det var toppen. Här var det! https://www.airbnb.com/rooms/3432169?s=icMg

      Jag vet inte vad jag har för tips mer än att jag älskar Rom. traska runt runt, ät.

      Jag älskar också Museo Massimo alle Terme. Så mycket fint och coolt.
      http://archeoroma.beniculturali.it/en/museums/national-roman-museum-palazzo-massimo-alle-terme

      Och colosseum är mäktigt.

      Delete