Wednesday, June 3, 2015

Karaktär och konsekvens


Nu när Nina-boken snart går till tryck håller jag på och lägger upp arbete för nya barnböcker. Hela denna fas har jag döpt till arbetsnamn Karaktär och konsekvens. Nu behöver jag personer att fråga ut om allt möjligt.

Får jag fråga dig?

Behöver veta svagheter och styrkor, vad dessa karaktärsdrag resulterat i i livet osv. Och eftersom det är så svårt att säga sådant om sig själv kan du gärna få prata om någon du känner väl istället, behöver inte ens nämna några namn, ålder eller kön. 

Maila mig på emilieguner@gmail.com
Blir så glad!


Exempel:

Karaktär: 
Emi Guner har sedan barndomen har alltid varit en dagdrömmare som aldrig haft problem med att vara själv, ändå älskat att vara bland och med folk. Hon har en (grav) tendens att överdriva. Gillar museum, böcker, internet samt att skriva och fota.

Konsekvens: 
Guner blev frilansare som gjorde överdrifterna till profession genom att bli copywriter, skribent och internetberoende. Hon sitter ofta och skriver på museum.

3 comments:

  1. Jag har fantastiskt bra minne, kommer ihåg nästan varenda kotte jag någonsin träffat. Har även någon slags OCD kring att jag måste hälsa på alla som jag känner igen. Vilket ofta leder till att jag hälsar på kreti och pleti, som inte alltid känner igen mig och jag måste säga saker som, "jooo, men du gick ju i samma klass som min brorsa på högstadiet".. Situationer man ofta hade klarat sig utan. Verkar dessutom vara lite av ett släktdrag, bra minne och en enorm snacksalighet.

    ReplyDelete
  2. Haha ,fint att det finns fler av oss!

    ReplyDelete