Thursday, August 28, 2014

En ganska vanlig dag


Vi bor här. Och vi gillar jordglober. Det är lite fakesnö kvar på trappräckert från när de spelade in ett nytt avsnitt av Girls för några veckor sedan. Så hojta om ni känner igen det här huset i vinter. Jag var i sverige när de spelade in så missade att se min favorit Jemima Kirke IRL. 


Jag kan inte äta frukost. Har aldrig kunnat. Innan 10 känns exakt allt utom kaffe och färska hallon som att beordras att äta en burk surströmming. Så jag dricker kaffe, ur min nya mugg från sommarens besök på Colosseum. Såg förresten en kille cykla över Williamsburg bridge i förrgår i just sådan hjälm.

Ni som inte heller äter så mycket frukost och alltid får höra hur dåligt det är att skippa DAGENS VIKTIGASTE MÅL- stå på er. Det finns nya fakta i målet. 




Sedan väcker jag barn. Niki hatar morgnar så det tar ett tag. 


Sedan packade jag lunchlådor. Gör det åt alla tre de flesta dagar. 


Sedan åker jag med de två yngsta till deras sommar-parkour-läger på Brooklyn Zoo.






Niki och hennes nya kompis jämförde lösa tänder. 
Tjejen till vänster hade precis fått 10 dollar av tandfen för en enda tand, så det är klart att Niki försökte peta loss de som satt löst. 



Sedan bloggade jag och jobbade med annat och läste den här, som handlar om chassiderna i vår absoluta närhet på andra sidan Broadway. 


Såg också denna utmärkta tischa på tunnelbanan: Awesome without ME is just Awso.


Hämtade barnen. Det var asvarmt.


Så vi åt lite frozen yogurt. 


Gick hem igen, lagade mat. 




Bytte sen om och gick ut med Anders för att träffa en gammal collegekompis och hans tjej i Fort Green. Har inga bilder från det, men det var ashärligt.

Nu måste jag jobba, hörs sen.



No comments:

Post a Comment