Thursday, November 10, 2016

Vad vi bråkar om

Igår hade jag och Anders på riktigt ett ganska snabbt bråk som gällde att jag inte ville se en video där en ung iguana jagas genom ett ökenlandskap av ormar.

Anders: Du vet att jag hatar ormar. Hatar dem. Så det var riktigt obehagligt för mig att se den.

Emi: Okej. Jag vill inte se den.

Anders: Varför inte? Jag kollade på den. Och jag hatar ormar.

Emi: Jag vill bara inte. Det låter inte som något jag vill se. Och sedan kan jag inte unsee it.

Niki, dyker in i diskussionen: Jag vill se! Jag vill se!

Emi: Men vafan Anders, måste Niki se den?

Anders: Den slutar lyckligt!

Emi: Jag vill inte se den. Niki, jag tror inte det är något för dig.

Anders & Niki tillsammans: Schyssta!

Emi: Men jag vill ju inte. Varför måste jag se en video där en iguana jagas av ormar? Varför?

Anders: Se den bara.

Niki: Mamma!

Emi: okejrå.


Vågar du se? du kan inte unsee.

No comments:

Post a Comment