Friday, January 13, 2017

Viktigt meddelande!



Jag har börjat en fotokurs! så kul! lärde mig bra viktiga grejer om kameran redan första dagen (igår torsdag). En dag som började ganska dåligt.


Anders hittade inte sin klocka och efter ett tags desperat morgonstressletande kom han på att den troligtvis den trillat ner bakom bokhyllan. Han böjde sig lite för snabb fram för att kolla och slog med stor kraft i huvudet i ett irriterande hörn vi har i rummet. 

Yr av smärtan drog han bokhyllan raskt åt sidan utan att tänka på de inramade familjeporträtten som stod uppställda på just bokhyllan. Därefter följde jobbiga ljud som glassplitter och svordomar. Familjens barn kom försent till skolan utan sin noga förberedda och näringsriktiga medhavda lunch

Men som sagt, sedan blev det fotokurs och på kvällen fick jag gå ut och äta middag med kompisar så det blev en mycket bra dag till slut. Barnen barnvaktade varandra (Anders var också borta) och när jag kom hem klockan 21 hade de städat vardagsrum och kök helt av sig själva, helt otroligt, kan inte fatta det. Plötsligt händer det! 


Det viktiga meddelandet är att jag pga fotokursen nu ska försöka posta bilder VARJE DAG!
Här tex spionbild på mina kurskamrater:


Och här bild på mitt fina middagssällskap:


Vi var här och åt:





No comments:

Post a Comment