Thursday, September 4, 2014

Fest


Igår var det fest på Anders kontor inne på Manhattan.
Men först gick vi och klippte Niki och Vanja inför skolstart.

Sedan lämnade jag barnen åt sig själva och barnvakt och drog till Anders jobb.
Här står han och berättar om allt de byggt upp under året. Jag ser honom aldrig i jobbsammanhang så det var kul att se honom i hans andra liv.




Igår var sista dagen att riksdagsvalsrösta på konsulatet. Jag missade det så jag får brevrösta istället. Gjorde det där och då på festen, i vit klänning. 




De här två intygar att min röst är giltig. De är båda över 18 och såg på när jag stoppade ner valkuverten i ett annat kuvert. Det känns ändå fuskigt. Nu ska rösten åka över Atlanten och hitta rätt. Skulle gärna ha något slags pling när den väl räknas in i det totala valresultatet.

Fortfarande sommarvarmt här, även på kvällarna. 

Nu potatisskalning, läxläsning och fotbollsträning. Sedan när alla sover, jobb. 

2 comments:

  1. Vad skönt att ni fortfarande har sommar, vi har fått en tidig höst... :-(

    ReplyDelete