Saturday, September 27, 2014

Så otroligt glad! Och kär i Värmland!



Vet ni vad som har hänt? En superrolig grej som jag är så glad över! Att det finns fantastiska kvinnor i Värmland är ju ingen nyhet men att bli kontaktad av några av dem för att få vara del i ett mycket bra läsfrämjande projekt, det är nytt för mig!

Bokbryggan i Karlstad har valt Ett väldigt bra litet djur som bok att jobba med i år. Alltså, jag känner precis som Simon i min bok: Någon i världen måste ju ha mest tur och tänk om det är jag!

Jag ser så mycket fram emot att åka till Värmland och träffa personerna bakom Bokbryggan samt berörda pedagoger och mina nya unga läsare.

Läs mer om Bokbryggan här:
http://karlstad.se/utbildning-och-barnomsorg/grundskola/kvalitet-och-utveckling/bokbryggan/

eller här: (länk från när projektet fick Barnboksakademins Eldsjälspris 2012)

http://www.barnboksakademin.com/eldsjal/2012.shtml

ps. Äntligen kommer jag även ha en fet chans att besöka Mårbacka på riktigt. ÄLSKAR SELMA.

Ps 2. Mamma, jag vet att du läser, vill du hänka? Lovar att inte tappa liten bilnyckel på stor gräsmatta som förra gången när vi var i Värmland.


Ps 3. Värmlands unga läsare, önskar er all trevlighet med boken. Den går även bra att läsa utomhus, kolla bara här hur min brorsdotter Rut läser ut de sista sidorna i det sista kapitlet på Skeppsbron i Stockholm:

2 comments:

  1. Himlans roligt att du blev så glad. Jag är en av de som sitter med i gruppen och gillade din bok massor. Hoppas vi kan ses!
    /Theres

    ReplyDelete