Monday, September 15, 2014

Hejdå, men vänta vad står i bokhyllan?


Hejdå Reinfeldt tänker alla, men själv tänker jag mest exakt som vanligt: vad har han i bokhyllan? 
Ser bara ett verk jag delar: Norstedts stora Engelsk-Svenska ordbok i två delar.

Ser också Svea Rikes lag, men vad mer står där på hyllan under prydnadsglasen (vars speciella estetik verkar vara så tilltalande för myndighetspersoner)?

Jag kollar ALLTID i bokhyllor. Började redan i 6-7årsåldern med att checka om Mio min Mio, Gula Sagoboken eller Edgar Snow's Röd stjärna över Kina stod i hyllorna hemma hos folk.

Jag vet att det är oerhört snokigt, men kan gå på lägenhetsvisningar enbart för att scanna bokhyllor. Jag uppskattar en bred smak. Finsmakarhyllor är jag inte intresserad av, det är bara fåfängt. En läsande människa läser allt och bildar sedan sin egen uppfattning.

Ps. Jag fattar väl att det där inte är Fredriks egen hylla. Bilden är bara en konversationsstartare.

3 comments:

  1. Det är nog talmannens rum dessutom, men inte heller hans bokhylla. (ps, det är omöjligt att inte titta i folks bokhyllor, precis som man måste titta på vad som står på lappar på deras kylskåp)

    ReplyDelete
  2. ja. har hört att en del även kollar badrumsskåp?

    ReplyDelete
  3. Jag har inga kommentarer.

    ReplyDelete